מיתוג

מיתוג

מיתוג (מגיע מחיבור המילים "מוצר" ו"תג") הוא הפנים של החברה, בעזרתו אנשים מזהים את העסק שלכם, בעזרתו לקוחות זוכרים אתכם, בעזרתו אתם מעבירים את המסר המרכזי. בעבר, המילה מיתוג התייחסה בעיקר ללוגו ולמאפיינים הויזואליים של המוצר. כיום, נהוג להתייחס למיתוג ככזה הכולל את כל מה שקשור למוצר, החל מהלוגו, האריזה ואף "השם" שיש לו בשוק וכיצד הקהל מתייחס אליו.
מיתוג חשוב על מנת לבדל את העסק שלך מהמתחרים.
מיתוג נכון גורם לכך שלקוחות פוטנציאליים יפנו דווקא אליך לרכוש את המוצר ולא אל המתחרים. למשל, קיימות הרבה המבורגריות בעולם, ובכל זאת, רוב הציבור מכיר דווקא את מקדונלדס. שכן, מקדונלדס הצליחה למתג את עצמה כעסק ששווה להגיע אליו.
מיתוג נכון אף מוביל לכך שהלקוחות יזהו אותך לעומת המתחרים. לדוגמה, כל אחד יודע מה זה הציור עם התפוח הנגוס של Apple, כל אחד מכיר את ה – M של מקדונלדס. מזהים אותם כי זה מותג ידוע בעולם.
מיתוג נכון הוא כזה שמתאר את המוצר שלכם באופן הטוב ביותר ומוביל את קהל היעד שלכם להתעניין במוצר או בשירות שאתם מוכרים ואף לרכוש אותו. למשל, מוצרים לתינוקות ימותגו באופן שונה מאשר משקאות אנרגיה. לוגו של מוצר לתינוקות יהיה בדרך כלל בצבעים רכים כמו ורוד, ירוק בהיר ותכלת, לוגו של מותג משקאות אנרגיה יהיה בדרך כלל בצבעים עזים. גם הפונטים המרכיבים את השם של המוצר יהיו שונים בהתאם למוצר. צורת הלוגו אף היא חשובה על מנת להעביר את המסר, למשל, משרדי עורכי דין רבים עושים שימוש במאזני צדק בלוגו שלהם, הואיל והם מגיעים מתחום המשפט.

השלב הראשון בבניית מותג הוא אפיון קהל היעד של המוצר או השירות. אפיון כולל מחקר לזיהוי הלקוחות שלך, מה הם מחפשים, מה מעניין אותם, היכן הם גולשים בדרך כלל, מה הרגלי הצריכה שלהם, ה"כאבים" שלהם. רק באמצעות אפיון כזה, תוכל לדעת מה הלקוחות שלכם באמת רוצים וצריכים, ורק כך תוכל למתג את העסק שלך בצורה נכונה, מיתוג שימשוך את הלקוחות המתאימים.
לאחר זיהוי קהל היעד, ניתן להתחיל לבנות את המותג.
בניית מותג מתחילה בדרך כלל מעיצוב הלוגו הנכון, מבחינת צבע, צורה, פונטים, תמונה וכו'. לאחר עיצוב הלוגו, יש להתאים כרטיסי הביקור של החברה ללוגו ולאופי הכללי של המותג, כמו גם את ניירות המכתבים, אתר האינטרנט וכו'.